ZNAMY ODPOWIEDŹ
NA WSZYSTKO

WITAMY W STREFIE
KLIENTA WDM

Pomoc

  • 1. Dekoder nie włącza się

    Sprawdź czy:

    • kabel zasilania jest prawidłowo podłączony do dekodera i gniazdka elektrycznego,
    • wybierz na pilocie znak power (pierwszy przycisk po prawej stronie od góry).
  • 2. Dekoder lub telewizor nie reaguje na pilot

    Sprawdź czy:

    • baterie w pilocie nie są wyczerpane.
  • 3. Brak obrazu na ekranie telewizora

    Sprawdź:

    • połączenie kablowe HDMI pomiędzy dekoderem i telewizorem,
    • połączenie kablowe pomiędzy dekoderem a gniazdkiem sieci kablowej,
    • czy na telewizorze wybrane jest poprawne źródło sygnału – informację jak zmienić źródło sygnału można znaleźć w instrukcji obsługi telewizora.

    Odłącz dekoder od źródła zasilania na 30 sekund i podłącz ponownie.

  • 5. Nie słychać dźwięku z telewizora

    Sprawdź:

    • połączenie kablowe HDMI pomiędzy dekoderem a telewizorem; w przypadku podłączenia innych urządzeń audio, sprawdź również połączenia kablowe w tych urządzeniach,
    • czy poziom głośności nie jest ustawiony na zero.

    Odłącz dekoder od źródła zasilania na 30 sekund i podłącz ponownie.

  • 6. Obraz telewizyjny jest złej jakości lub z widoczną pikselizacją

    Sprawdź:

    • połączenie kablowe pomiędzy dekoderem a gniazdkiem sieci kablowej,
    • wybierz w menu dekodera opcję Konfiguracja dekodera, następnie Ustawienia systemowe i opcję Przywróć ustawienia domyślne potwierdź kodem PIN 1111 i naciśnij OK. Dekoder pobierze aktualne oprogramowanie, co może potrwać kilka minut.

     

    Jeśli powyższe wskazówki nie przywróciły funkcjonalności telewizji, przygotuj Numer Identyfikacyjny Abonenta i skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

  • 1. Na terminalu światłowodowym DASAN H660 GW lub DASAN H640 GW nie świeci się żadna dioda

    • sprawdź czy w gniazdku elektrycznym jest zasilanie (podłącz inne urządzenie);
    • sprawdź czy przełącznik na tylnym panelu urządzenia jest w pozycji ON (dla termiana Dasan H660GW – biały)
  • 2. Na terminalu światłowodowym nie świeci się dioda PWR

    • odłącz terminal światłowodowy od źródła zasilania na 30 sekund;
    • sprawdź kabel sieciowy (poprzez dociśnięcie wtyku przy terminalu światłowodowym oraz innych urządzeniach w mieszkaniu);
    • jeśli posiadasz również telewizję kablową, sprawdź czy jest sygnał telewizyjny. Jeśli tak, ale występują wyraźnie zakłócenia, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta
  • 3. Na terminalu światłowodowym diody świecą się prawidłowo, brak połączenia kablowego

    • odłącz terminal światłowodowy od źródła zasilania na 30 sekund;
    • sprawdź czy okablowanie terminala światłowodowego oraz komputera jest prawidłowo podłączone;
    • sprawdź czy Połączenie Sieciowe (Lokalne) na komputerze jest włączone;
    • sprawdź ustawienia oprogramowania zabezpieczającego typu firewall (reguły blokowania połączeń lub dezaktywuj program).
    • sprawdź czy typ sieci wskazuje na “sieć domowa/firmowa” czy “sieć publiczna” – przełącz na “sieć domowa”;
  • 4. Na terminalu światłowodowym diody świecą się prawidłowo, brak połączenia bezprzewodowego

    • odłącz terminal światłowodowy od źródła zasilania na 30 sekund;
    • sprawdź czy i z jaką siecią jesteś połączony (czy na pewno z własną)
    • jeśli nie jesteś połączony – spróbuj się połączyć i sprawdź czy hasło do sieci bezprzewodowej WiFi zostało wpisane poprawnie
    • sprawdź czy nie aktywował się “tryb samolotowy” (dotyczy telefonów, tabletów i systemu Windows 10)
  • 5. Na terminalu światłowodowym świeci się dioda PWR ale nie świeci się dioda WiFi

    • odłącz terminal światłowodowy od źródła zasilania na 30 sekund
    • zresetuj terminal do ustawień fabrycznych
  • 6. Usługa działa wolno

    • Na połączeniu bezprzewodowym
      • jeżeli posiadasz prywatny router, odłącz go i podłącz kabel sieciowy bezpośrednio do karty sieciowej w komputerze. Po przełączeniu zrestartuj terminal światłowodowy i sprawdź działanie usługi;
    • Na połączeniu kablowym
      • jeżeli posiadasz prywatny router, odłącz go i podłącz kabel sieciowy bezpośrednio do karty sieciowej w komputerze. Po przełączeniu zrestartuj terminal światłowodowy i sprawdź działanie usługi;
      • sprawdź działanie usługi na innym komputerze. Jeżeli internet działa wolno na kilku urządzeniach, wykonaj polecenie PING.

     

    Polecenie PING

    Polecenie PING służy do diagnozowania problemów z Internetem. PING wysyła pojedyncze pakiety do zdalnego serwera, która zwraca informacje o jakości tego połączenia m.in. czas transmisji. Żeby ją wykonać, postępuj według poniższych kroków:

    1. Kliknij menu Start.
    2. Przejdź do Wszystkie programy.
    3. Wybierz opcję Akcesoria.
    4. Wybierz opcję Wiersz polecenia.
    5. Wpisz komendę ping www.google.pl.
    6. Kliknij Enter.

    Jeśli zauważasz utrudnienia w korzystaniu z Internetu i chcesz zinterpretować wyniki, skontaktuj się z nami Biurem Obsługi Klienta.

  • 7. Usługa działa niestabilnie, występują zaniki usługi internetowej

    • jeżeli posiadasz prywatny router, odłącz go i podłącz kabel sieciowy bezpośrednio do karty sieciowej w komputerze. Po przełączeniu zrestartuj terminal światłowodowy  i sprawdź działanie usługi;
    • jeżeli posiadasz wyłącznie terminal z WDM, odłącz terminal światłowodowy od źródła zasilania na 30 sekund. Jeżeli czynność ta nie poprawiła działania usługi, w formularzu kontaktowym podaj:
      • ile razy na godzinę/w ciągu dnia są przerwy w działaniu usługi;
      • jakie świecą się diody w przypadku zaniku usługi;
      • czy zanik usługi występuje zarówno na połączeniu kablowym i przez Wi-Fi;
      • czy zanik usługi występuje jednocześnie na wszystkich urządzeniach podłączonych do terminala światłowodowego;
      • czy łączność powraca samoczynnie, czy wymaga restartu prądowego terminala światłowodowego.
  • Sprawdź prędkość swojego łącza internetowego – speed test

    Jak działa speed test?

     

    W przeglądarce internetowej wpisz adres  http://beta.speedtest.net/pl i zmierz prędkość, z jaką możesz pobierać i wysyłać dane przez swoje łącze internetowe.

     

    Pamiętaj jednak, że faktyczna prędkość łącza internetowego uzależniona jest od wielu czynników, między innymi od karty sieciowej jaką posiadasz w swoich urządzeniach, ilości uruchomionych na komputerze programów, lokalizacji miejsca w sieci (serwera), z którym próbujesz się połączyć.

    Prędkość jaką uzyskujesz na co dzień, może różnić się od wyniku uzyskanego w testerze Internetu.

  • 1. Brak sygnału lub zakłócenia w czasie rozmowy telefonicznej

    1. Jeśli używasz telefonu bezprzewodowego, upewnij się, że baza aparatu nie stoi blisko ewentualnych źródeł zakłócenia, np. modemu, telewizora, głośnika.
    2. Sprawdź czy przewód telefoniczny jest podłączony do właściwego gniazda w terminalu światłowodowym, tj. TEL 1
    3. Sprawdź czy pozostałe kable są właściwe i są właściwie podłączone.
    4. Być może problem dotyczy aparatu telefonicznego – użyj innego aparatu.
    5. Sprawdź czy wtyczka kabla zasilającego jest włożona do gniazdka elektrycznego z przełącznikiem. Jeśli tak jest, sprawdź czy przełącznik jest w pozycji włączonej.

     

    Jeśli powyższe wskazówki nie przywróciły funkcjonalności linii telefonicznej, przygotuj Numer Identyfikacyjny Abonenta i skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skontaktuj się z nami

Zadzwoń lub
zamów rozmowę